hallo, VELT, hoort u mij?

Ik zit eigenlijk met een vraagje, maar ’t is zo gelijk wat overdreven om daar de drukbezette mensen van VELT emailgewijs mee lastig te vallen, met het risico als ongeduldigaard gebrandmerkt te worden.  Maar misschien is iemand onder jullie, trouw lezerspubliek, wel een ervaringsdeskundige die mij direct kan vertellen of er iets aan het handje is. Of wie weet komt hier af en toe een VELT-(st)er langs, die vanzelfsprekend over informatie uit eerste hand beschikt.

’t Is namelijk het volgende: halfweg december vorig jaar plaatste ik op de daartoe geëigende wijze mijn bestelling voor verse zaden en ander dingk, en voldeed simultaan aan de financiële verplichtingen dienaangaande. Maar sindsdien heb ik daar dus niks meer over gehoord. En nu vroeg ik mij af of ik daar misschien een bevestiging van had moeten krijgen, dat mijn bestelling en betaling in goede orde ontvangen was. En vroeg ik mij af wanneer dat gerief eigenlijk geleverd wordt. En vroeg ik mij af of ik daarvan op de hoogte gebracht wordt waar en wanneer ik dat allemaal mag afhalen. En vroeg ik mij af of ik mij niet teveel afvraag en gewoon moet afwachten en dat ze me wel zullen laten weten hoe wat en waar en wanneer. En nu vraag ik het dus aan u.

Dit bericht is geplaatst in moestuin, zonder rubriek met de tags . Bookmark de permalink.

11 Responses to hallo, VELT, hoort u mij?

  1. hildeken schreef:

    ik denk dat je ongeduldig bent… zaaien en planten zijn immers nog (lang) niet aan de orde!

  2. rob schreef:

    Je afdeling laat je weten wanneer en waar je je zaden kan komen halen. Bij ons wordt dat nogal eens gekoppeld aan een praatavond of tuinbezoek.
    Ben je al niet meer te houden??? Buiten op de vensterbank lijkt het me anders weinig kans op succes.

  3. tijdtussendoor schreef:

    Wij krijgen dat ook op de maandelijske praatavond en die is volgende week. Maar volgens mij hebben ze die zaden nog niet bij hoor…brrr ;) Heb je geen ander werk meer?

  4. the666bbq schreef:

    hoe lang is een chinees ;-)
    sommige planten hebben maar even warmte nodig om te vertrekken sommige zelfs niet, binnen optrekken is uiteraard de enige manier en zonder de hulp van wat artificieel licht (dat kan al een vrij gewone TL zijn tot speciale groeilampen) heeft het soms weinig zin, maar het kan dus wel. Pepertjes bv kunnen een zo lang mogelijk seizoen gebruiken en ze blijven lang ‘klein’ dus je bijkeuken hoeft niet op de koninklijke serres te gaan lijken. Soms is die spreiding in de tijd ook gewoon handig, zodat je nu aan de batch pepers kan werken, straks de batch tomaten, dan de batch …, dan de batch meloenen en pompoenen,…

    als het zo blijft winteren kan het handig zijn om een aantal legumen toch al wat voor te trekken om ze een jumpstart te geven (bv tuinbonen), of reukerwten die een lang seizoen ook wel leuk vinden…

    ongeduld wordt te vaak bestraft, ongeduld kan ook een teken zijn van ambitie en motivatie ;-)

  5. onderdeappelboom schreef:

    Mevrouw onderdeappelboom + velt = ongeduld, dus wat kan ik zeggen? (Een maandelijkse praatavond, heus? Zucht… Toch geen ‘gooi-het-in-de-groep-gedoe’ mag ik hopen?) En waarom wordt dat niet opgestuurd? Is de post zo on-ecologisch? (de biozaden van bolster komen wel gewoon met de post…)

  6. bart schreef:

    ’t is zelfs niet zo zeer ongeduld, eerder het idee of ik ondertussen toch niet één of ander teken van leven had moeten krijgen dat mijn bestelling en betaling in goede orde ontvangen waren. Maar blijkbaar moet ik nog niet panikeren. Alhoewel het vooruitzicht op een ‘praatavond’ mij wel even naar adem doet snakken :-)

  7. hanne schreef:

    Ha, ik had begin deze week precies hetzelfde idee, met dat verschil dat ik wel naar de meneer van mijn Vel-tafdeling (Gent) heb gemaild. Ik zal een ongeduldigaard zijn, zeker? De vriendelijke Velt-meneer antwoordde me quasi direct dat BioSano de zaden deze week bij hem zou leveren en dat hij me na het weekend ging laten weten ik er bij hem mocht om komen omdat hij de grote levering nog moest onderverdelen in de verschillende bestellingen. En – echt waar – nog geen vijf minuten geleden kreeg ik een mailtje dat ik vanaf morgen de bestelling mag gaan afhalen. Ik veronderstel dus dat ook jouw Velt-afdeling je binnenkort iets zal laten weten. Olé!
    (en ook een olé! ter aanmoediging van de lente. kom, lente, kom!)

  8. Thea schreef:

    Ik had al lang een mail gestuurd en naar de handelswijze gevraagd!!

    Mag toch?? je bent een betalende klant……..dus je hebt ook rechten!!!

    Groetjes Thea

  9. chelone schreef:

    Gelijk heeft Thea. Het is niet omdat het buiten nog vriest dat ze hun bestellingen niet correct moeten leveren.

  10. bart schreef:

    jamma, misschien leveren ze wel correct, alleen weet ik het niet :-)
    Niet vergeten dat VELT ook voor een groot deel van de afdelingswerking op vrijwilligers draait, met inbegrip van de verdeling van het plant- en zaaigoed.

  11. buikberg schreef:

    Wij krijgen van de verantwoordelijke van onze afdeling altijd een mailtje om te zeggen dat bestelling en betaling ontvangen zijn, en in ons maandelijks velt-blaadje staat de datum van afhalen (hier in de magazijnen van liefmans, met een gluhweintje erbij :-). En net vandaag kreeg ik nog eens een herinneringsmail, zoals ze altijd doen een paar dagen voor een activiteit. Dus over de communicatie van onze afdeling kunnen wij echt niet klagen, het bestuur bestaat dan ook vooral uit gepensioneerden, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft ;-).

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.